Isnin, 25 Februari 2019

Pembedahan Tulang Kaki Kanan (Part 5)


Hari Ketiga di UMSC - 6/2/2019
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Semalam Perofessor Dr Vivek telah memberitahu bahawa hari ini kami boleh keluar Ward dan balik ke rumah.  Maka pagi ini, aku  kemaskan segala barang yang kami bawa ke hospital kelmarin untuk dibawa balik ke rumah.   Asalnya sikit, tapi tetiba dah jadi banyak pula... sarat dengan makanan.

Selama aku di hospital ni, aku mesti kena jaga kesihatan aku agar sihat supaya aku boleh menjaga anakku yang baru dibedah.  Maka, aku ada bawa  Aloe Vera Gel #ArissaPlus untuk diminum sesudu setiap pagi sebelum sarapan, dan Minyak Aloe Vera tu perlu juga untuk aku gunakan mengurut wajahku agar sentiasa kelihatan segar.  

Kata pepatah, Sambil  Menyelam Minum Air.  Aku sengaja bawa Aloe Vera Gel #ArissaPlus tambahan supaya aku boleh menjualnya kepada sesiapa pun nanti..   


Haa... kau percaya tak, aku yang dah lama tak berjumpa dan bercakap dengan ayah kandung anakku ini, aku dah menjual 2 botol Aloe Vera Gel dan sebotol Minyak Aura Sufee MMT kepada dia.... 
😊😜  

Pagi ni, seperti hari semalam, ayah kandung anakku pergi belikan sarapan dan minuman untuk aku le... Mahal makanan kat sini.  Nasi lemak lauk biasa je punnn.. harganya RM8.00 sesbekas.πŸ€”

Hari ini, anakku dah mula belajar melangkah.  Dia mengguna tongkat  dan  dipimpin oleh ayahnya dari sisi anakku.  Aku hanya perhatikan dari jauh jer... Kemudian, ayah kandungnya menemani dia pergi mandi.

Sementara dia mandi, Professor Dr Vivek telah sampai di Ward Anggerik.   Dia telah memberikan kepada aku sampul surat yang mana meminta aku supaya bejumpa dengan Dr Nawaz  di  KPJ Ipoh Specialist pada  19/2/2019  untuk  membuka  stapler  di  tempat  luka tu, dan juga  sekeping  Surat Cuti Sakit yang mana  anakku  telah  dibenarkan  cuti  sehingga  9/3/2019.

Sementara menunggu Jururawat yang bertugas menyiapkan segala dokumen-dokumen dan bil untuk Discharge Ward, opah, emak saudara dan bapa saudara anakku datang di Ward. Emak saudaranya masakkan Roti Jala bersama Kari Ayam untuk anakku.

Lebih kurang,jam 1:30 tengahari, barulah segala urusan untuk Discharge Ward selesai.  Aku disuruh ke Kaunter Bayaran untuk mengambil semula baki wang yang didepositkan iaitu sebanyak RM1,845.00.  Bil untuk rawatan  pembedahan ini adalah berjumlah RM18,155.00.  Rasa gembira kerana ada lagi baki lebihan sehingga aku lupa untuk minta diskaun bil. πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜œ 

Disamping itu, ayah  kandung  anakku  juga  telah memberikan aku wang sebanyak RM10,000.00 kerana dia kata dia nak bertanggungjawab berkongsi membyar kos perubatan anaknya  ini.  Alhamdulillah.  Masyaallah,  Allah  Maha  Kaya.  Allah  Maha  Mengetahui.  Segala urusan  aku  dipermudahkanπŸ˜ŠπŸ˜‚

Berkenaan aku tidak boleh menjumpai kereta yang aku parkir tu... πŸ€”πŸ€”πŸ˜‚

Percayalah... Allah  Maha Mengetahui.   Allah Maha Menolong.  Dia tahu perasaan aku  yang dalam kebimbangan ni.  Allah datangkan  bapa saudara  anakku  yang  menjadi  pemandu tunjuk arah.  Dia lah  selesaikan semua masalah  aku  mengenai  bayaran  parking  dan   menunjuk  tempat  kereta  aku  tu...   Kad  Touch N-Go ni kena ada  kreditnya    Ha... tanpa kad ini, aku tak boleh keluar dari tempat meletak kereta ni, tau... Untuk tenpoh selama 3 hari 2 malam,  aku  dikenakan bayaran  sebanyak RM76.00.  Haa... Mahal kann..... Pereh aku...  

Cerialah wajah anakku.  Dah boleh balik.  Pada asalnya, kami merancang nak balik terus ke Ipoh tetapi dia rindu rumah sewanya di Kajang.  Oleh itu, kami telah balik ke rumah sewanya di Kajang. 

Sampai sahaja di rumah,  Majikannya  datang,  kemudian  kawan-kawan nya lain (Geng Butik) pula datang ke rumah.  Gembiranya anakku.  Aku lihat wajahnya yang girang membuatkan aku juga turut berasa gembira.  Begitulah, suasana di rumahnya sehingga  jam 10:00 malam, barulah semua kawan-kawannya pulang ke rumah masing-masing.

Keesokannya  (7/2/2019)  lebihkurang  jam 2:00 petang,  aku  dan  anakku  balik ke Ipoh yang mana aku pandu  sendiri  kereta  milik  anakku,  perjalanan  kami   dari  Kajang ke Ipoh.  Lebihkurang jam 5:30 petang, kami dah sampai rumah aku di Ipoh.

Alhamdulillah.  Begitulah cerita aku dan dia, anak bongsuku bernama Muhammad Iskandar Bin Zamri.